Goede voorbereiding voor een unieke gebeurtenis

door | Visuele communicatie-coach | 0 Reacties

 

Een unieke gebeurtenis, gaan we het vieren?

 Op 1 juli was ik jarig. Dat is al jaren zo, maar 2020 kwam in aanmerking voor een uniek feestje. Ten eerste ik bereikte een memorabele leeftijd. Ik hou van jarig zijn, een goed moment om het leven te vieren. Daarnaast zijn het bijzondere tijden, waarin je mensen niet zomaar bij elkaar brengt. Na veel wikken en wegen besloten we een feestje te willen vieren. Met een gelimiteerd aantal gasten, op een locatie waar alle maatregelen goed toe te passen waren. We kwamen uit bij een unieke buitenlocatie met een drijvend zwembad en fenomenaal uitzicht over de Poel en het Amsterdamse Bos. 

Voorbereiding is key, ongeacht wat je organiseert

Dus was er een aanleiding, een datum, en een superleuke locatie. Maar een event kan maar één keer tot een onvergetelijk succes worden gemaakt. De corona-maatregelen gaven ons een extra uitdaging. Het laatste wat je wil is een brandaard worden. De voorbereiding was nu dus extra belangrijk. Samen met de eigenaar werden er plannen uitgetekend op bierviltjes, over de routing, over de vierkante meters, het aantal gasten… kortom over de vorm dit het beste bij dit feestje zou passen.

Het allerbelangrijkste onderdeel van een feestje zijn natuurlijk de genodigden. Om ze goed te informeren bouwde ik een website met alle ins- en outs, interactieve buttons, kekke aftelkalender en een aanmeldformulier. Natuurlijk werden de genodigden in de stemming gebracht met een leuke getekende uitnodiging. Daarvoor diende de locatie als herkenningspunt. Door te tekenen kon ik er geheel mijn eigen draai en details aangeven. Zo zagen de mensen in één oogopslag wat ze van mijn feest konden verwachten.

Maak iets bijzonders van jouw presentatie

Die eigen signatuur is onmisbaar bij het geven van een presentatie. Of het nu gaat om de toelichting op jaarcijfers, de koers van het bedrijf, een teamdag of de presentatie van een beleidsnotitie. Door in de voorbereiding na te denken over de authenticiteit en beleving, kun je een verhaal maken dat opvalt. Dat is nodig in deze tijd waarin je de concurrentie om tijd en aandacht gigantisch is. Ook jouw toehoorders hebben het druk, is het niet hun agenda, dan wel in hun hoofd.

Maak een eyecatcher en sla je toehoorders om de oren

Maar hoe doe je dat dan, een presentatie of toespraak geven zonder gapers in je publiek? Laat me je helpen bij de voorbereiding om tot een goed verhaal te komen. Boek een sessie communicatie-coaching aan mijn tekentafel. Ik combineer mijn jarenlange ervaring als communicatieadviseur met het visualiseren. In een aantal sessies doen we twee stappen terug om af te pellen wat je precies wilt vertellen. Gun je zelf een goede voorbereiding. Samen maken we een eyecatcher van jouw verhaal!  

 

www.back-2-paper.nl

 

 

 

 

You may Also Like..

0 reacties

Een reactie versturen

Nirmala Balgobind

Op mijn blog vind je voorbeelden van mijn werk en andere zaken die mij bezig houden. Denk bijvoorbeeld aan interne communicatie, participatie, storytelling, gebruik van beeld en kleur, strategie en heldere communicatie.

CATEGORIES

Stel hier je vraag