Mijn ideale klant

door | Back-2-Paper | 0 Reacties

Mijn ideale klant

  Mijn ideale klant onder de loep

Sinds een paar weken doe ik mee aan het Zaai-traject, business coaching voor startende ondernemers in Amstelveen. Superleuk en spannend, want het onderdeel ‘mezelf op de markt zetten’ bleef bij mij wat onderbelicht. Anderhalf jaar geleden ben ik Back-2-Paper begonnen. Een sprong in het diepe, waarin 2 zaken samen komen die ik heel graag doe: meer dan 15 jaar communicatieadvies gecombineerd mijn liefde voor dikke stiften en grote vellen papier aan de muur. Dat blijkt een gouden combi om mensen te helpen die complexe materie op een heldere manier willen overbrengen. Een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden!

Jij bent mijn ideale klant

In één van de Masterclasses van het Zaai-traject werd ik aan het denken gezet over de ideale klant van Back-2-Paper. En waar ik eerst dacht dat zelf wel goed in het vizier te hebben, heb ik er toch heel wat van geleerd. Mijn ideale klanten zijn mensen die wel eens voor een groep staan om iets te presenteren of te pitchen. Denk bijvoorbeeld aan consultants, facilitators, coaches, teamleiders en directeuren. Daarnaast vind ik het enorm leuk om te werken met of via mensen die ik al ken, mensen die interessante klussen doen bij leuke bedrijven, mensen met wie ik gelinkt ben. Kortom, met jullie dus.

Waarom jij het visualiseren goed kunt gebruiken?

  • Zorgt ervoor dat je de aandacht van je publiek vangt en houdt
  • Het helpt je te verhelderen wat je wilt vertellen
  • Het verkort je presentatie, versterkt je verhaal
  • Stemt je presentatie af op je doelgroep
  • Je publiek ziet meteen waar het over gaat
  • Je zult merken dat je steviger op je voeten staat, je minder afdwaalt en de presentatie je beter af gaat.

Dus sta jij voor de uitdaging: 

  • Om je collega’s te informeren over het jaarplan of een verandertraject?
  • Doe je een klus waarbij je informatie uit de organisatie op moet halen?
  • Wil je complexe informatie op een heldere manier overbrengen?
  • Wil je toetsen of het ‘gedeelde beeld’ ook daadwerkelijk door iedereen zo wordt gezien?

Visualiseren kan je daarbij helpen! Met jouw verhaal op een grote poster aan de muur, maak je in één oogopslag duidelijk wat de kern van jouw verhaal is. Je vangt de aandacht van je publiek. Wil je sparren of dit iets voor jou is, laat het me weten via info@back-2-paper.nl.

Zelf leren visualiseren kan natuurlijk ook. Kijk op www.back-2-paper.nl/workshops voor data van de workshops  ‘Zakelijk tekenen voor beginners’ of ‘Storydrawing’.

 

You may Also Like..

Placemats voor de Voedselbank

Placemats voor de Voedselbank

Genant Gisteravond was de benefietavond voor de Voedselbank in Amstelveen. In deze rijke gemeente lopen 140 gezinnen bij de Voedselbank. Of zoals Geertje Visser het in haar column zei: “Dat we in een stad waar het wemelt van de electrische fietsen van 2000 euro, ook...

Opvallen met een praatplaat

Opvallen met een praatplaat

Anders voor de dag komen “Ik krijg nog iedere keer complimenten als ik de praatplaat laat zien”. Dat bericht kreeg ik vanmorgen op de app van Bart. Bart is CEO van een groot ICT bedrijf en veelgevraagd crisismanager bij grote cyberaanvallen. En dat is niet voor niets,...

0 reacties

Een reactie versturen

Nirmala Balgobind

Op mijn blog vind je voorbeelden van mijn werk en andere zaken die mij bezig houden. Denk bijvoorbeeld aan interne communicatie, participatie, storytelling, gebruik van beeld en kleur, strategie en heldere communicatie.

CATEGORIES

Stel hier je vraag